Apie senus jaunus žmones, stereotipus ir laisvadarbystę

Antrojoje neformalių pokalbių serijoje Julija Brodskė ir Justė Gvazdaitytė kviečia kalbėtis apie amžizmą – kaip amžiaus stigmatizavimas naudojamas influencerių manipuliacijoms, kaip amžiaus stereotipai atsispindi kasdienybėje ir asmeninėse istorijose? Antra pokalbio dalis – trumpas užbėgimas į laisvadarbystės temą aptariant darbo ir laisvalaikio balansą, oldschool‘inius ir ne tik darbų planavimo metodus, finansines pagalves bei požiūrį į profesinius reikalus.

Neformalūs pokalbiai apie komunikaciją

Apie ką kalbasi bičiulės, komunikacijos specialistės, susitikusios kavos? Neformaliai ir iš širdies „ventiliuojasi“ aptardamos kasdienės komunikacijos iššūkius, stereotipus, seniai iš mados išėjusius sprendimus, „padrožia“ influencerius ir netikrus jų pasaulius, kalba apie jas įkvepiančius dalykus, kasdienybės grožį ir komunikacijos žavesį. Toks visiškai neformalus, tarsi nuo gretimo stalelio kavinėje, nugirstas Julijos ir Justės pokalbis.

Kaip kurti Instagram vizualinę koncepciją?

Gražus vizualas yra dažnai nuvertinamas kaip nepakankamai iškalbingas, ne toks aiškus kaip, pavyzdžiui, tekstai. O man vizualas patinka labai! Dėl savo daugliasluoksniškumo. Dėl potekstinių žinučių. Dėl asociacijų ir pasąmonei siunčiamų signalų. Kiek čia vietos kūrybai, interpretacijoms. Erdvės laisvei. O kursas „Instagram vizualas” gimė kaip ilgo mokymosi konstruoti iškalbingas, įdomias, savitas IG sienas savo klientams. Apie […]

Baimės komunikacijoje ir jų dekonstrukcija

Baigę komunikacijos kursus, kasdien sekdami visais formatais transliuojamą edukuojantį turinį apie auditorijos auginimą, komunikacijos planus ir būdus ją „nulaužti” – rodos, jau žinome viską. Arba – tikrai labai daug. Nepaisant to, kažkas neveikia. Konsultacijų metu man pavyksta pastebėti, kas. Dažnai tai – nepasitikėjimas savimi, palaikymo stoka, menka savivertė, krtitikos baimė arba net buvimas ne savo […]

Apie dizainerių ir klientų karus bei viltį juos užbaigti su Lina Mass

Šiame epizode pokalbis su brendo stratege, vizualinio identiteto dizainere, lektore Lina Mass. Lina dirba vizualinio identiteto dizainere jau daugiau nei 15 metų. Iš jų 5 metus specializavosi brendo identiteto, dvejus – brendo strategijos srityse. Mokėsi tarptautinio lygio US kursuose su stratege Melinda Livsey (The Futur), vėliau sekė pusės metų marketingo seminaras pas Seth Godin. Šiuo […]

Komunikacija, kurią suvokiam per siaurai – su Juste Gvazdaityte

Prisipažinkite, ar kada nors galvojote (o gal Jūsų klientas galvojo), kad komunikacija yra – postai ir stories soc. tinkluose? Mano pašnekovė komunikacijos konsultantė, laisvadarbė Justė Gvazdaitytė sako: “socialiniai tinklai yra tik viena, ir nepasakyčiau, kad esminė komunikacijos dalis.” Komunikacija yra visa tai kaip prekės ženklas bendrauja su sqvo auditorija: tai ir žiniasklaidos projektai, naujienlaiškiai, tinklalaidės, […]

Apie sąmoningą stiliaus kūrimą ir tvarumą su Monika Pranckaityte

Pagaliau pakalbinau savo gerą bičiulę dizainerę ir tvarios mados praktikę Moniką Pranckaitytę. Šiame epizode neišgirsite trijų stebuklingų taisyklių kaip būti stilingam arba tvariam, užuot švaistydama tokius patarimus, Monika visų pirma kviečia kurti sąmoningą santykį su savimi, su savo drabužiais, atskirti stilingumą nuo madingumo ir atsikratyti kitais jau pasenusiais įsitikinimais.Monikos nuomone, stilius nėra vien tik apranga. […]

Noriu, kad komunikacija visų pirma būtų sąmoninga, ir tik tada strategiška

Kiekvienas žmogus yra prekės ženklas, bet ne kiekvienam reikia jį auginti. Niekam nerekemenduoju laužyti savęs ir per jėgą komunikuoti apie savo veiklas socialiniuose tinkluose. Tai nera vienintelis kelias.<…>Jeigu man atsibodo socialinėje erdvėje matyti tai, ka šiandien matau, galbūt man atsidaro galimybė daryti kažką, ko dar niekas nedaro?<…>Aš nebijau būti pamiršta. Man ramu savaitę (ar ilgiau) […]

Pusryčiams – kaip užklasinė veikla virto stipriu asmeniniu prekės ženklu

“Pažiūrėkite į mane ir pamatysite mano sekėją.” – sako maisto tinklaraštininkė, laisvai samdoma tekstų rašytoja, Instagram paskyros Pusryčiams kūrėja Gabrielė. Per kiek daugiau nei dvejus metus jos IG paskyrą pasirinko sekti daugiau nei 24 tukstančiai žmonių. Paskyrą, kurią Gabrielė žaismingai vadina savo smėlio dėže bei užklasine veikla. “Kai darai, kas tau patinka, turinys gaunasi natūralesnis […]

Kodėl niekas nekomentuoja po mano įrašais?

Kaip paskatinti žmones daugiau komentuoti, reaguoti, dalintis mūsų kuriamais įrašais?  Šioje mini laidoje peržvelgiau reagavimo būdus, ir kaip juos reitinguoja algoritmas. Kas vertingiau: patiktukas, komentaras ar dalijimasis? Kaip žinoti, kas žmonėms patinka ir ko jie tikisi ateityje? Kaip suprasti, kaip geriausiai galiu pasitarnauti bendruomenei?  Epizodo pabaigoje išgirsite retai siūlomą būdą – eksperimentą sulaukti daugiau komentarų ir […]

Kaip nustoti lygintis socialiniuose tinkluose?

Kiek kartų yra tekę patirti tą jausmą, kai braukydami, naršydami Instagram ar kito socialinio tinklo sieną, imame jaustis mažiau įdomūs, mažiau turtingi, progresyvūs, sėkmingi.  Šioje mini laidoje ieškau priežasčių, kodėl esame linkę lygintis su kitais žmonėmis, kaip socialiniai tinklai tą galimybę dar padidina, ir kodėl galiausiai jaučiamės suknistai. Lyginimasis pavagia šiandienos džiaugsmą. Ir aš tikiu, […]

Socialinių tinklų komunikacija 2021-aisiais su Indre Širkiene

Susitikome su Indre pasiplanuoti ateinančių metų komunikacijos ir atsakyti į Jūsų klausimus. Analizavavome, ką asmeniniai prekių ženklai galėtų įtvirtinti savo komunikacijoje šiemet. Kalbėjome apie pritemptą autentiškumą bei madą verkti IG live metu ir vaikšiojimą plonu ledu. Palietėme tvarumo trendą ir greenwashing’ą. Dalinomės savo mėgstamais prekių ženklais arba komunikacijos sprendimais. Ar dar kas nors skaito tekstus? […]

Apie keliones į save su Diana Zarumskiene

Ši laida – tai mudviejų su bičiule klaipėdiete Diana Zarumskiene kalėdinė dovana kiekvienam, ieškančiam palaikymo, tikėjimo ir atsakymų šiame neįprastame laikotarpyje.

Rašymas kaip procesas su Aušra Kandola

Laidoje kalbėjomės apie kūrybinį rašymą bei komercinių tekstų kūrimą, tačiau gavosi ištisas idėjų konvejeris dizaineriams, muzikantams, videografams, poetams ir kitiems kūrėjams.Laidos viešnia Vilniaus verslo kolegijos dėstytoja, turinio kūrėja ir rašyti mėgstantis žmogus Aušra Kandola.Pašnekovė pokalbio metu ne kartą privertė mane strykčioti, nes aptardama įvairius rašymo metodus, vis grąžindavo į sąmoningumo kėdę, tarsi primindama, kad bet […]

Ar man reikalingas Linkedin? su Kotryna Kurt

Šiandien kalbamės apie komunikaciją Linkedin, šiam pokalbiui pasikviečiau Kotryną Kurt – socialinio tinklo Linkedin profesionalę, Linkedist bendrakūrėją.Kotryna papasakojo apie tai, kaip Linkedin skinasi kelią Lietuvoje, pasidalino ją pačią įkvepiančiais šio kanalo profiliais, dažniausiai daromomis klaidomis. Ir dar – ji prasitarė, kokių profesijų specialistų vis dar trūksta Linkedin rašančų lietuvių kalba.Kartu gilinomės į tai, kaip naudojimasis […]

Kaip komunikacijai naudoti Spotify?

Spotify turi daugiau nei 200 milijonų klauytojų. Ir ši platforma smarkiai pakeitė muzikos klausymosi įpročius, tapo neatsiejamu kasdienybės atributu. Daugelis mūsų klausomės muzikos ar tinklalaidžių darydami kitas veiklas: dirbdami, keliaudami, sportuodami, gamindami.  Didžiausias viso to privalumas – mes galime bendrauti su sekėju neversdami jo visą laiką žiūrėti į ekraną. Neseniai viena bičiulė kreipėsi retoriniu klausimu – […]

Esu vertingas, nes esu žmogus: apie socialinių tinklų poveikį emocinei sveikatai su Dainiumi Jakučioniu

Šių metų pradžioje terapeutė patarė man kurį laiką išvis nesinaudoti socialiniais tinklais arba atrasti ir nebesekti tų paskyrų, dėl kurių kuriamo turinio imu jaustis prastai. Tame etape jaučiausi tokia nevertinga ir, nepabijosiu to žodžio – maža, kad net svarsčiau išsitrinti profilius visuose kanaluose. Kaip socialiniai tinklai veikia mūsų savivertę ir pasitenkinimą savo gyvenimo sąlygomis? Kodėl […]

Mados, klaidos ir uždaviniai interneto svetainėse

Šiame epizode kalbinu savo vyrą, interneto svetainių kūrėją Edmundą Brodskį. Jis papasakojo, kokiais atvejais puikiausiai galima išsiversti ir be svetainių (juk turime sociallinių tinklų paskyras!) ar e-parduotuvių, o kada, jo nuomone, svetainės jau – tikrai reikalingos. Aptarėme šių metų dizaino madas, tendencijas, populiariausius vizualinius sprendimus. Paklausinėjau ir apie dažniausias klaidas, kurios paliekamos tinklalapiuose.Kalbėjome, ką rinktis: […]

Socialiniai tinklai: tendencijos, mitai ir pokyčiai su Indre Širkiene

Tikriausiai vis dažniau tenka išgirsti frazę “susipažinome Instagram’e” – taip nutiko ir mudviem su šiandieninės laidos pašnekove, socialinių tinklų rinkodaros konsultante Indre Širkiene. Mano pašnekovė socialinius tinklus atrado tada, kai pati įkūrinėjo savo drabužių prekės ženklą. Augindama verslą ir ieškodama būdų pasiekti savo klientą, kaip pati sako – “paskendo” komunikacijos mokymuose, įtraukusiuose taip, jog nusprendė […]

Apie asmenišką komunikaciją, e-shop’us iš namų ir menstruacines taureles su Giedre Gižaite

Ar tiesa, kad elektroninę parduotuvę atidaryti gali kiekvienas? Kad tam nereikia diplomų ir ypatingų gebėjimų? šiandienos laidoje kalbinu savo bičiulę Giedrę Gižaitę, pagal diplomą teisininkę, o pagal širdį – tausojančios kūno ir plaukų priežiūros entuziastę, sąmoningo vartojimo ir low waste kultūros šalininkę. Pašnekovė pati save užvadino One man army verslininke, ir puikiai pataikė – juk […]

Brand’ų pavadinimai su Taute Bernotaite

Vienas labiausiai neraminančių klausimų, susijusių su prekės ženklu – jo vardas. Pavadinimo paieškos dažnai pareikalauja daugybės valandų, ginčų su komanda, nusivylimų, abejonių, deja, kartais – ir teisinių problemų. Todėl labai norėjau paliesti šią temą ir pokalbiui pasikviečiau pavadinimų ir tekstų kūrėją, laisvai samdomą žiniasklaidos bendradarbę, kalbos redaktorę Tautę Bernotaitę. Pokalbis gavosi tirštas ir daugiasluoksnis: narstėme […]

Kiekvienas prekės ženklas turi savo archetipą

Prekės ženklų archetipai iš dalies yra grįsti psichiatro, psichoanalitiko Karlo Jungo sudėliotais žmogaus elgesio simboliais ir įvaizdžiais. Archetipai anot Jungo, padeda individams aktualizuoti save aplinkos kontekste ir nulemia savitumo lygį. Psichiatro išgryninti dvylika archetipų laikui bėgant transformavosi, keitėsi jų pavadinimai ir koncepcijos.  Vėliau idėja buvo pritaikyta ne tik nagrinėjant žmogaus psichologiją, bet ir prekės ženklus.  […]

Autentiški brandai, kuriuos norisi sekti

Prekės ženklai nieko nesiskiria nuo žmonių – jie irgi yra personos – galinčios kalbėti ir įkvėpti pačiu autentiškiausiu natūraliausiaiu būdu. Deja, pasitikėjimas prekių ženklais yra kaip niekad žemas. Kodėl taip nutiko? Nes socialiniai tinklai tiesiog skęsta netikrų laikų, netikrų sekėjų, netikrų žinių, parsidavusių ir dirbtinų influencerių bei mokamos reklamos jūroje.Nuo kiekvieno iš mūsų priklauso, šios erdvės […]

Kaip autentiškumą rasti.. Instagram’e?

Sunku atskirti, kas tikra, o kas ne, kuo tikėti, ir kuo ne. Ypač socialiniuose tinkluose, kuriuose yra visos galimybės apsimesti, pasigražinti, patobulėti. Dėl to nebesijaučiame saugūs. Tačiau galime mokytis, edukuotis ir atskirti netikrus žmones, nuo paprastų, autentiškų, savitumą išsaugančių asmenybių. Epizode dalinuosi ir tuo, kaip pačiam būti autentiškam.

Kuo profesionalai skiriasi nuo mėgėjų?

Šis epizodas – ištrauka iš mano dirbtuvių „Motyvacija neegzistuoja”, kuriose mokėmės susikurti tokią rutiną, kuri padėtų įgyvendinti tiek profesinius, tiek kitus tikslus. Didžiųjų kūrėjų darbas ir rezultatai absoliučiai nepriklauso nuo motyvacijos ir įkvėpimo – jis grįstas rutina ir nuosekliu jos laikymusi. Kasdieniai įpročiai, o ne prigimtinis talentas veda sėkmės link.

Prasidėjo motyvuota vasara

Daugiausia padarome tada, kai dirbame vedini įkvėpimo. Todėl nėra prasmės dirbti tomis dienomis, kai nesinori. Nėra prasmės ir sportuoti, gaminti valgyti, mokytis. Visa tai – mitas. Jei lauksime įkvėpimo, veiksime retai ir tikslų sieksime lėtai. Taip elgiasi mėgėjai. Profesionalai šitaip nedirba. Jie priima sprendimą laikytis grafiko ir tai daro kasdien. Kviečiu mokytis tokiais būti. Mėgautis […]

Kodėl tik po trisdešimties prasidėjo gyvenimo pilnatvė?

Šiame gimtadieniniame epizode pasakoju, kaip, pasiekus tašką „daugiau taip nebegalima”, ėmiausi svarbių ir sąmoningų gyvenimo pokyčių. Itin paprasti kasdieniai įpročiai ir požiūrio keitimas bei siekis gyventi sąmoningai, rodos, padarė stebuklus ir padėjo įgyvendinti ne vieną svajonę. Dalinuosi tuo, ką dariau ir ką galbūt nuspręsite pabandyti ir Jūs.

Kaip reaguoti į piktus komentarus?

Kuo daugiau kuriame ir veikiame gyvenime, tuo daugiau reakcijų ir komentarų susilaukiame. Ypač nemalonu, kai viešai esame kritikuojami dėl savo išvaizdos, asmenybės savybių, nekonstruktyviai kritikuojamas mūsų darbas. Kaip paruošti save tokiems dalykams? Kaip sustiprinti vidinį stuburą, kad pikti žodžiai nežeistų? Ir ką daryti radus neapykantos žinučių po savo įrašais?

Ką praleidžiame savo komunikacijoje?

Kaip mes įpratę veikti savo socialiniuose tinkluose? Didžiausią fokusą kreipiame į tai, kaip sukurti įdomų, edukuojantį turinį. Planuojamės įrašus, fotosesijas, naujienlaiškius ir pan.O tikra, autentiška, veiksminga komunikacija neturėtų vien tuo apsiriboti nei realiame gyvenime, bendraujant su žmonėmis gyvai, nei socialinėje erdvėje. Pakalbėkime kokius extra žingsnius galime pradėti daryti jau šiandien.

Geras komunikacijos specialistas. Koks jis?

Per daugiau nei penkerius praktikos skaitmeninėje komunikacijoje metus stebėjau ir savo pačios ir kitų silpnąsias vietas, trukdančias kurti profesionalų ir efektyvų turinį ir skatinti pardavimus. Pasižymėjau septynis įgūdžius, į kuriuos kviečiu atkreipti dėmesį jau besidarbuojančius specialistus ir svajojančius tokiais tapti. Nuolatinis, mokymasis, dizaino pagrindai, taisyklinga kalba, kūrybiškumas… O kas dar padaro mus absoliučiais šios srities profesionalais, […]

Svajonių veikla. Apie ką niekas neįspėjo?

Galvodavau taip: pradėsiu dirbti mylimą darbą, ir visos problemos išsispręs. Gyvenimas bus kasdienė Instagramo verta svajonė! Išties, pradėjus veikti tai, ko negalime nedaryti ir iš to uždirbti pinigus, gyvenimas smarkiai keičiasi – savirealizacija šaudosi šventiniais fejerverkais, pagaliau mes laimingi. Tačiau yra ir kita medalio pusė – dirbti dažnai tenka dar daugiau nei iki šiol, į […]

Kokią istoriją pasakoja tavo prekės ženklas?

Istorijos daro mus labiau žmonėmis, tas pat galioja ir prekės ženklams. Sužmoginti,  skaidrūs, autentiški prekės ženklai vartotojams yra labiau suprantami. Pažindami prekės ženklą iš vidaus, žmonės  linkę pajusti stipresnį ryšį su brandu ir jį kuriančiais žmonėmis.  Virpindami žmonių emocijas, juos motyvuojame, įkvepiame ir svarbiausia – skatiname veikti. Meistriškai, strategiškai pasakojamos istorijos kuria lojalumą prekės ženklui. […]

Kaip sukurti stiprų asmeninį prekės ženklą?

Tam, kad sukurtume tikrai įsimenamą, aiškų, suprantamą, veikiantį prekės ženklą, turime išsigryninti jo identitetą. Prekės ženklo identitetas arba tapatybė yra tai, kaip mes norėtume, kad klientas mus suvoktų. Identitetas padeda formuoti produkto, paslaugos, kompanijos tapatumą. Tai tarsi balsas, kurį suteikiame produktui ar paslaugai.Identiteto gryninimasis – procesas, kuris turėtų būti atliekamas dar iki logotipų, socialinių tinklų […]

Kaip adaptuoti savo komunikaciją dabartinėms realijoms?

Pastarąją savaitę sulaukiu nemažai klausimų, o kaip planuotis komunikaciją dabar? Kai ne maisto prekių parduotuvės uždarytos, kai žmonės apribojo savo poreikius, kai galbūt taupo ir nieko neperka. Kai visi smarkiai susirūpinę sveikata ir ateitimi, ir, rodos,  reklamuoti gėles, batus, sukneles, automobilius, lūpdažius yra absoliutus akibrokštas.  Nesutinku, kad žmonės neperka visai, ir kad nepirks ateity. Sumažėjusi […]

Freelancer’ių kasdienybė: kaip nubrėžti ribą tarp ofiso ir miegamojo?

Šią savaitę iš namų dirbti pradėjo net tie, kurie to visai neplanavo, kuriuos džiugino ir ofisas, ir kolegos ir aiškios darbo valandos. Tad visi vienokiu ar kitokiu būdu tapome virtuvinių, miegamųjų ar svetainių ofisų kolegomis. Susimąsčiau, kad gali nutikti ir taip, kad kurį laiką dirbantys iš namų, pajus tokio gyvenimo skonį, ir natūraliai nebenorės grįžti […]

Imposterio sindromas. Kaip atsikratyti?

Net 70 procentų planetos gyventojų būdingas imposterio arba apsimetėlio sindromas. Šį sindromą galima apibūdinti kaip visumą jausmų, persekiojančių nepaisant akivaizdžios sėkmės. „Imposteriai“ kenčia nuo chroniškos abejonės savimi ir apgaulės jausmo, stiprenio už bet kokius sėkmės įrodymus ar akivaizdžią kompetenciją. Ar kada nors baiminotės, jog kiti supras, kad nesate pakankamai kompetentingi ir gabūs? Kad visi sužinos, […]

Kam skirta ir apie ką ši tinklalaidė?

Sveiki atvykę! Susipažinkime. Ilgai svajojau gyventi neprisirišus prie vienos gyvenamosios vietos, keliauti ir darbuotis ten, kur tuo metu esu. Mane visada žavėjo socialiniai tinklai ir tai, kaip galima naudoti juos viešinant savo verslą, skleidžiant žinutę. Iš prigimties esu labiau darytoja nei planuotoja. Tad pradėjau netobulai, tačiau nuoširdžiai – kūriau komunikaciją internete kitiems. Kas man gavosi? […]

Estetikos įkvėpimai ir dopaminas akims kartą per mėnesį.