27/08/2019

Klaidos, kurias jūs paliekate savo Facebook puslapyje

Kadaise savo freelancerės gyvenimo būdą pradėjau nuo to, kad administruodavau kitų prekės ženklų Facebook puslapius. Palengva ši veikla trasnformavosi į įmonių ar asmenybių socialinės medijos kanalų ir komunikacijos analizę, konsultacijas. Kol galiausiai pradėjau vesti mokymus, kaip efektyviai kurti paveikius, modernius Facebooko puslapius, kaip juos administruoti ir kaip kurti turinį bei reklamą.

Prikaupiau beveik 4 metų patirtį šioje srityje, tad šįkart dalinuosi klaidomis, kurias randu analizuodama FB paskyras ir mokydama komunikacijos specialistus. Mokykimės iš svetimų klaidų, ir siekime,  kad mūsų puslapiai žavėtų, keltų smalsumą, būtų aiškūs ir… parduotų!

O dabar keliaukime prie kaidų:

Nepasitikėjimas savimi ir baimė kalbėti apie save drąsiai

Beveik visada kviečiu ženklo kūrėją pasirodyti savo klientams ir pasakoti savo asmenines istorijas, kelionę sukurto verslo link. Deja, dažnas nori slėptis už logotipo, įmonės pavadinimo. Aš suprantu šį kompleksavimą. Ir dar kartą sakau – jei tu žinai, ką darai ir kodėl, jei tiki kuriamu produktu ar paslauga, jei statei jį ant savo vertybių – nematau priežasčių slėptis.

Neįsivardinimas, ko noriu pasiekti

Daugiau žinomumo, pardavimų, o gal.. šlovę? Įmonė ar prekės ženklo savininkas sugalvoja, kad jam reikalinga komunikacija, jis nori būti matomas ir modernus. Tačiau, pradėjus gilintis, kam jam Facebookas, Instagramas, Pinterestas ir Tumblr – paaiškėja, kad jis nori “būti kaip visi”.

Bet palauk, šie kanalai gali būti išnaudojami įvairiems tikslams, jiems reikalingos skirtingos strategijos ir priėjimas. Veikiant jose, kaip ir visur kitur, būtina turėti viziją, kiek noriu sekėjų, kokių pardavimų tikiuosi. Nuo to priklausys, ar organizuosime akcijas, pirksime reklamą, bandysime įtraukti sekėjus organiškai.

Baimė brukti ir reklamuoti save

Nepaisant to, kad dirbu ir daugiausiai veikiu virtualioje erdvėje, aš tikiu tikro ir gyvo santykio galia. Todėl dažnai patariu apie save pasakoti ir į organizuojamus renginius kviesti, parduotuvę aplankyti ar paslauga pasinaudoti – visų pirma – draugus, artimuosius, pažįstamus.

Įdomu tai, kad dažnas apie tai net nesusimąstome, net nepagalvojame, kad mūsų klientai gali būti ne pirmąkart matomi, bevardžiai random žmonės, tai gali būti mūsų aplinkos kompanija. Ak, nesinori jiems pardavinėti? Baisu? Žinoma, saviems baisiau, ir atsakomybės, rodos, daugiau. Ir gerai! Lai toji atsakomybė verčia pasitempti ir neužmigti ant laurų.

Vengimas prašyti atsiliepimų

Suteikėme paslaugą ir turime pilną teisę paprašyti, kad apie mus atsilieptų: parašytų review, brūkšteltų žinutę Messengeryje, užpildytų anketą. Nesijauskime kalti (atseit) gaišindami klientą arba (atseit) prašydami pagyrų. Informuokime jį apie tai, kad jo nuomonė labai svarbi ir ji padės paslaugą pagerinti, patobulėti. Jis jausis įvertintas ir suteiks naudingos informacijos.

Netvarkingas puslapis

Seni albumai, neaktualios foto, neužpildyta pagrindinė svarbiausia (about) informacija. Čia kaip ir visur – reikia nuvalyti dulkes: susitvarkyti timeline, ištrinti senus albumus, iš kurių kyšo prieštvaninės, pasenusiais dizainais ir infantiliais logotipais nupuoštos nuotraukos. Atnaujinti savo puslapį, pakeisti cover photo, about, Our story dalį,

Kontaktinė informacija

Čia yra komunikacijos “Tėve mūsų”. Tu gali praleisti kažkokias Facebooko mygtukų eilutes, pamiršti įrašyti verslo pradžios datą ar net veikimo adresą, tačiau telefono numeris, el. paštas yra privalomi! Kai kažkas netyčia išgooglino tave, atėjo į Facebook puslapį, ir (galbūt, jau beveik) norėtų kažką įsigyti ar pasidomėti kainomis, ir niekaip neranda tavo kontaktų – duobė!

Susinervins ir išjungs. Dar kaip nors išvadins už neapsižiūrėjimą. Kontaktus įsidedam tik sukūrę puslapį, kai jie keičiasi – atnaujinam ir laukiam skambučių. Skambučiai veda į pardavimus arba kontaktų užmezgimą. Jūs patys žinote.

Call to action

Čia dalykas, kuris išplaukia iš aukščiau esančio punkto. Kur tik įmanoma: po įrašais, po albumų aprašymais, po pinned postais ar about, our story skiltimis dėk savo savo tel nr., registracijos anketas, formas, e-shopų mygtukus su kvietimu pirkti ar susisiekti. Visada. Tu palengvini darbą klientui (arba primeni jam, kad jis čia atėjo pirkti, hehe).

Messaging

Žinau, kad kai kuriuos erzina, kai, užėjus į Facebook puslapį, iššoka automatinė žinutė. Tačiau man asmeniškai jos patinka. Aš dar būtinai paskaitau, kaip kūrybiškai ir įdomiai ženklas sukūrė pasisveikinimo tekstą, ar pridėjo dažniausių klausimų mygtukus. Šios welcome žinutės man asocijuoja tai, kad esu laukiama ir drąsina brūkštelt. Neerzina, o net džiugina, atėjusi kita automatinė žinutė su patvirtinimu, kad manoji užklausa buvo perskaityta ir kad su manimi netrukus susisieks.

Aš rekomenduoju nusistatyti, kad tokios žinutės atsirastų Jūsų puslapyje. Manau, kad jos tikrai gali inicijuoti pokalbius ir bendradarbiavimą. Na, ir jos tikrai nėra tokios įkyrios kaip webų pop-up langai su kvietimu užsisakyti naujienlaiškį.

Patiko įrašas? Pasidalink:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on pocket

Daugiau skaitymo: